03/11/2014 In Informații publice

Cerere de reexaminare timbraj

Sediul materiei:
• Art. 39 din OUG nr. 80/2013
• Art. 148-151 C.pr.civ.

 

Instanța1Este important ca în antetul cererii să fie menționate instanța, numărul dosarului pentru ca registratorul să ia măsurile necesare, în vederea soluționării cererii de reexaminare. …..
Dosar nr. …. / ….. / …..

 

Domnule Președinte,

 

Subsemnatul2Mențiunile se referă la persoana fizică. (nume …..,prenume ….), personal / reprezentat prin mandatar / prin reprezentant legal / prin reprezentant judiciar (nume ….., prenume …..) / prin avocat (nume ….., prenume …..), cu sediul profesional în ….. , în calitate de parte3Se va menționa calitatea părții din dosar, respectiv reclamant, pârât, intervenient principal / apelant / recurent, etc. ….., în dosarul nr….. / ….. / ….., în care părți4Mențiunea nu este obligatorie, având în vedere obiectul și temeiul de drept al cererii, precum și împrejurarea că datele de identificare ale părților există la dosar. sunt (nume ….., prenume ….)

sau

Subscrisa5Mențiunile se referă la persoana juridică. (denumirea …..), prin reprezentant6Se va indica reprezentantul menționat în evidențele publice în cazul persoanelor juridice de drept privat și reprezentantul desemnat pentru asociațiile, societățile și entitățile fără personalitate juridică, conform art. 155 alin. (1) pct. 3 și 4 C.pr.civ. (nume ….., prenume …..) / prin consilier juridic (nume ….., prenume …..) / prin avocat (nume ….., prenume …..), cu sediul profesional în ….., în calitate de parte7Se va menționa calitatea părții din dosar, respectiv reclamant, pârât, intervenient principal / apelant / recurent, etc. ….., în dosarul nr….. / ….. / ….., în care părți8Mențiunea nu este obligatorie, având în vedere obiectul și temeiul de drept al cererii, precum și împrejurarea că datele de identificare ale părților există la dosar. sunt (nume ….., prenume ….), formulăm

 

CERERE DE REEXAMINARE9Cererea de reexaminare se formulează în scris, în conformitate cu dispozițiile art. 148 C.pr.civ. A TIMBRAJULUI

 

stabilit prin rezoluția / încheierea de ședință10Este important să identificați, în cuprinsul cererii, actul procedural, prin care s-a determinat timbrajul pe care îl contestați. …… pronunțată în camera de consiliu / ședință publică la data de ….. și care mi-a fost comunicat la aceeași dată / la data de ….. , în termenul legal de 3 zile11Cererea de reexaminare se formulează, în termen de 3 zile de la data comunicării taxei datorate., prin care solicităm instanței să constate că taxa de timbru datorată este în cuantum de12Se va menționa cuantumul taxei judiciare de timbru, pe care partea apreciază că trebuie să îl achite. ….. și nu de ……,cum a reținut instanța de fond / cererea este scutită de plata taxei de timbru.

 

În fapt, arătăm că prin rezoluția / încheierea de ședință pronunțată în camera de consiliu / ședință publică la data de ….., instanța de fond a reținut că aferent cererii13Se va menționa natura cererii (de chemare în judecată, reconvențională, de intervenție principală, de chemare în garanție, de apel etc.) în privința căreia a fost determinat timbrajul. ….. formulate, datorăm o taxă de timbru în cuantum de …..

Considerăm că nu datorăm respectiva taxă de timbru / datorăm o taxă de timbru în cuantum de ….. și nu de …… , deoarece14Se vor indica motivele pentru care partea apreciază că nu datorează taxa de timbru / datorează taxa de timbru într-un cuantum redus, prin raportare la prevederile OUG nr. 80/2013. …..

În drept, ne întemeiem pretențiile pe dispozițiile art. 39 din OUG nr. 80/2013.

În dovedire, depunem următoarele înscrisuri15Se vor depune înscrisurile relevante soluționării cererii (spre exemplu, certificatul care conține valoarea impozabilă a bunului imobil, în cererile având ca obiect dreptul de proprietate sau un alt drept real asupra acestuia). …..

Depunem prezenta într-un singur exemplar16Cererea se depune într-un singur exemplar numai pentru instanță, nefiind incidente dispozițiile art. 149 C.pr.civ..

Anexăm procura în original / copie legalizată / împuternicirea avocațială / delegația de reprezentare17Se va depune atunci când cererea este formulată prin reprezentant / avocat / consilier juridic. / copie legalizată de pe înscrisul doveditor al calității de reprezentant18Se va depune atunci când cererea este formulată de către reprezentantul legal al petentului. / extras din registrul public19Se va depune atunci cererea este formulată de către o persoană juridică de drept privat. / extras, în copie legalizată, din actul care atestă dreptul de reprezentare20Se va depune atunci când cererea este formulată de către asociații / societății sau entități fără personalitate juridică..

 

Data, Semnătura21Semnătura de pe cerere de reexaminare trebuie să fie olografă (scrisă de mână).,

 

Domnului Președinte al …..

  • 1
    Este important ca în antetul cererii să fie menționate instanța, numărul dosarului pentru ca registratorul să ia măsurile necesare, în vederea soluționării cererii de reexaminare.
  • 2
    Mențiunile se referă la persoana fizică.
  • 3
    Se va menționa calitatea părții din dosar, respectiv reclamant, pârât, intervenient principal / apelant / recurent, etc.
  • 4
    Mențiunea nu este obligatorie, având în vedere obiectul și temeiul de drept al cererii, precum și împrejurarea că datele de identificare ale părților există la dosar.
  • 5
    Mențiunile se referă la persoana juridică.
  • 6
    Se va indica reprezentantul menționat în evidențele publice în cazul persoanelor juridice de drept privat și reprezentantul desemnat pentru asociațiile, societățile și entitățile fără personalitate juridică, conform art. 155 alin. (1) pct. 3 și 4 C.pr.civ.
  • 7
    Se va menționa calitatea părții din dosar, respectiv reclamant, pârât, intervenient principal / apelant / recurent, etc.
  • 8
    Mențiunea nu este obligatorie, având în vedere obiectul și temeiul de drept al cererii, precum și împrejurarea că datele de identificare ale părților există la dosar.
  • 9
    Cererea de reexaminare se formulează în scris, în conformitate cu dispozițiile art. 148 C.pr.civ.
  • 10
    Este important să identificați, în cuprinsul cererii, actul procedural, prin care s-a determinat timbrajul pe care îl contestați.
  • 11
    Cererea de reexaminare se formulează, în termen de 3 zile de la data comunicării taxei datorate.
  • 12
    Se va menționa cuantumul taxei judiciare de timbru, pe care partea apreciază că trebuie să îl achite.
  • 13
    Se va menționa natura cererii (de chemare în judecată, reconvențională, de intervenție principală, de chemare în garanție, de apel etc.) în privința căreia a fost determinat timbrajul.
  • 14
    Se vor indica motivele pentru care partea apreciază că nu datorează taxa de timbru / datorează taxa de timbru într-un cuantum redus, prin raportare la prevederile OUG nr. 80/2013.
  • 15
    Se vor depune înscrisurile relevante soluționării cererii (spre exemplu, certificatul care conține valoarea impozabilă a bunului imobil, în cererile având ca obiect dreptul de proprietate sau un alt drept real asupra acestuia).
  • 16
    Cererea se depune într-un singur exemplar numai pentru instanță, nefiind incidente dispozițiile art. 149 C.pr.civ.
  • 17
    Se va depune atunci când cererea este formulată prin reprezentant / avocat / consilier juridic.
  • 18
    Se va depune atunci când cererea este formulată de către reprezentantul legal al petentului.
  • 19
    Se va depune atunci cererea este formulată de către o persoană juridică de drept privat.
  • 20
    Se va depune atunci când cererea este formulată de către asociații / societății sau entități fără personalitate juridică.
  • 21
    Semnătura de pe cerere de reexaminare trebuie să fie olografă (scrisă de mână).

Leave a Reply