03/11/2014 In Informații publice

Cerere de refacere a hotărârii judecătorești dispărute

Sediul materiei:
• Art. 1054 C.pr.civ.
• Art. 148–151 C.pr.civ.

 

Instanța1Este important ca în antetul cererii să fie menționată instanța, numărul dosarului, pentru a se lua măsurile necesare. …..
Dosar nr. ….. / ….. / …..

 

Domnule Președinte,

 

Subsemnatul2Mențiunile se referă la persoana fizică. (nume ….., prenume …..), cu domiciliul în ….., având codul numeric personal ….., cu domiciliul procesual ales3Mențiunea nu este obligatorie, însă trebuie să fie indicată, în cazul în care partea dorește comunicarea actelor de procedură la o altă adresă decât cea de domiciliu. pentru comunicarea actelor de procedură la numitul (nume ….., prenume …..), cu domiciliul în….., având următoarele date de contact4Mențiunea este facultativă, în conformitate cu art. 148 C.pr.civ. Se pot indica: adresa electronică / numărul de telefon / numărul de fax și alte asemenea. ….., personal / prin mandatar / prin reprezentant legal / prin reprezentant judiciar (nume ….., prenume …..) / reprezentat prin avocat (nume ….., prenume …..), cu sediul profesional în ….., având următoarele date de contact5Mențiunea este facultativă, în conformitate cu art. 148 C.pr.civ. Se pot indica: adresa electronică / numărul de telefon / numărul de fax și alte asemenea. …..

sau

Subscrisa6Mențiunile se referă la persoana juridică. (denumirea …..), cu sediul7În raport de calitatea părții și de obiectul cererii se poate indica și sediul dezmembrământului sau domiciliul / sediul reprezentantului desemnat, în conformitate cu art. 155 alin. (1) pct. 3 și 4 C.pr.civ. în ….., având codul unic de înregistrare / codul de identitate fiscală / numărul de înmatriculare în registrul comerțului8Se completează în cazul societăților comerciale, care sunt înregistrate în registrul comerțului. / numărul de înscriere în registrul persoanelor juridice9Se completează în cazul asociaților, fundațiilor, sindicatelor, confederațiilor sau partidelor politice. / contul bancar ….., cu sediul procesual ales10Mențiunea nu este obligatorie, însă trebuie să fie indicată, în cazul în care, partea dorește comunicarea actelor de procedură la alt sediu, decât cel indicat. pentru comunicarea actelor de procedură la numitul (nume ….., prenume …..), cu domiciliul în ….., având următoarele date de contact11Mențiunea este facultativă, în conformitate cu art. 148 C.pr.civ. Se pot indica: adresa electronică / numărul de telefon / numărul de fax și alte asemenea. ….., prin reprezentant12Se va indica reprezentantul menționat în evidențele publice în cazul persoanelor juridice de drept privat și reprezentantul desemnat pentru asociațiile, societățile și entitățile fără personalitate juridică, conform art. 155 alin. (1) pct. 3 și 4 C.pr.civ. (nume ….., prenume …..) / prin consilier juridic (nume ….., prenume …..) / prin avocat (nume ….., prenume …..), cu sediul profesional în ….., având următoarele date de contact13Mențiunea este facultativă, în conformitate cu art. 148 C.pr.civ. Se pot indica adresa electronică / numărul de telefon / numărul de fax și alte asemenea. ….. formulăm

 

CEREREA DE REFACERE A HOTĂRÂRII DISPĂRUTE14Cererea este de competența instanței care a pronunțat hotărârea dispărută, conform dispozițiilor art. 1054 alin. (1) și alin. (2) C.pr.civ. Cererea se va adresa instanței de apel, când cauza se afla în acest stadiu procesual și în situația în care hotărârea nu s-a putut reface, conform dispozițiilor art. 1054 alin. 3 C.pr.civ. Cererea adresată instanței de recurs, când procesul se afla în acest stadiu procesual, iar hotărârile date în primă instanță sau apel nu au putut fi refăcute nici potrivit dispozițiilor art. 1054 alin. 3 C.pr.civ. se va trimite instanței de apel.

 

prin care solicităm instanței, ca prin încheierea ce o va pronunța să dispună refacerea hotărârii dispărute ….. .

 

În fapt, arătăm că pe rolul instanței a fost înregistrată cauza cu nr. ….. / ….. / ….. soluționată prin hotărârea nr….. care a dispărut în următoarele împrejurări15Se va prezenta situația de fapt, cu indicarea aspectelor esențiale pentru soluționarea cererii, respectiv se vor indica împrejurările dispariției hotărârii, în măsura în care acestea sunt cunoscute. …..

În drept, ne întemeiem cererea pe dispozițiile art. 1054 C.pr.civ.

În dovedire, solicităm încuviințarea probei cu înscrisuri16Vor fi depuse copii legalizate de pe hotărâre și care a fost încredințată părților și altor persoane. Copiile se vor depune legalizate..

Solicităm atașarea unei copii certificate de pe cel de-al doilea exemplar al hotărârii, păstrat la mapa instanței.

În cadrul probei cu înscrisuri, depun următoarele înscrisuri17Se vor enumera înscrisurile depuse, cu menționarea elementelor pentru identificare. ….., în copii certificate pentru conformitate cu originalul.

Anexăm dovada achitării taxei judiciare de timbru în cuantum de …..18Taxa de timbru este de 50 lei, în conformitate cu dispozițiile art. 9 lit. h) din OUG nr. 80/2013. și procura în original / copie legalizată / împuternicirea avocațială / delegația de reprezentare19Se va depune atunci când cererea este formulată prin reprezentant / avocat / consilier juridic. / copie legalizată de pe înscrisul doveditor al calității de reprezentant20Se va depune atunci când cererea este formulată de către reprezentantul legal al părții. / extras din registrul public21Se depune atunci cererea este formulată de către o persoană juridică de drept privat. / extras, în copie legalizată, din actul care atestă dreptul de reprezentare22Se va depune atunci când cererea este formulată de către asociații / societății sau entități fără personalitate juridică..

 

Data, Semnătura23Semnătura de pe cerere trebuie să fie olografă (scrisă de mână).,

 

Domnului Președinte al …..

  • 1
    Este important ca în antetul cererii să fie menționată instanța, numărul dosarului, pentru a se lua măsurile necesare.
  • 2
    Mențiunile se referă la persoana fizică.
  • 3
    Mențiunea nu este obligatorie, însă trebuie să fie indicată, în cazul în care partea dorește comunicarea actelor de procedură la o altă adresă decât cea de domiciliu.
  • 4
    Mențiunea este facultativă, în conformitate cu art. 148 C.pr.civ. Se pot indica: adresa electronică / numărul de telefon / numărul de fax și alte asemenea.
  • 5
    Mențiunea este facultativă, în conformitate cu art. 148 C.pr.civ. Se pot indica: adresa electronică / numărul de telefon / numărul de fax și alte asemenea.
  • 6
    Mențiunile se referă la persoana juridică.
  • 7
    În raport de calitatea părții și de obiectul cererii se poate indica și sediul dezmembrământului sau domiciliul / sediul reprezentantului desemnat, în conformitate cu art. 155 alin. (1) pct. 3 și 4 C.pr.civ.
  • 8
    Se completează în cazul societăților comerciale, care sunt înregistrate în registrul comerțului.
  • 9
    Se completează în cazul asociaților, fundațiilor, sindicatelor, confederațiilor sau partidelor politice.
  • 10
    Mențiunea nu este obligatorie, însă trebuie să fie indicată, în cazul în care, partea dorește comunicarea actelor de procedură la alt sediu, decât cel indicat.
  • 11
    Mențiunea este facultativă, în conformitate cu art. 148 C.pr.civ. Se pot indica: adresa electronică / numărul de telefon / numărul de fax și alte asemenea.
  • 12
    Se va indica reprezentantul menționat în evidențele publice în cazul persoanelor juridice de drept privat și reprezentantul desemnat pentru asociațiile, societățile și entitățile fără personalitate juridică, conform art. 155 alin. (1) pct. 3 și 4 C.pr.civ.
  • 13
    Mențiunea este facultativă, în conformitate cu art. 148 C.pr.civ. Se pot indica adresa electronică / numărul de telefon / numărul de fax și alte asemenea.
  • 14
    Cererea este de competența instanței care a pronunțat hotărârea dispărută, conform dispozițiilor art. 1054 alin. (1) și alin. (2) C.pr.civ. Cererea se va adresa instanței de apel, când cauza se afla în acest stadiu procesual și în situația în care hotărârea nu s-a putut reface, conform dispozițiilor art. 1054 alin. 3 C.pr.civ. Cererea adresată instanței de recurs, când procesul se afla în acest stadiu procesual, iar hotărârile date în primă instanță sau apel nu au putut fi refăcute nici potrivit dispozițiilor art. 1054 alin. 3 C.pr.civ. se va trimite instanței de apel.
  • 15
    Se va prezenta situația de fapt, cu indicarea aspectelor esențiale pentru soluționarea cererii, respectiv se vor indica împrejurările dispariției hotărârii, în măsura în care acestea sunt cunoscute.
  • 16
    Vor fi depuse copii legalizate de pe hotărâre și care a fost încredințată părților și altor persoane. Copiile se vor depune legalizate.
  • 17
    Se vor enumera înscrisurile depuse, cu menționarea elementelor pentru identificare.
  • 18
    Taxa de timbru este de 50 lei, în conformitate cu dispozițiile art. 9 lit. h) din OUG nr. 80/2013.
  • 19
    Se va depune atunci când cererea este formulată prin reprezentant / avocat / consilier juridic.
  • 20
    Se va depune atunci când cererea este formulată de către reprezentantul legal al părții.
  • 21
    Se depune atunci cererea este formulată de către o persoană juridică de drept privat.
  • 22
    Se va depune atunci când cererea este formulată de către asociații / societății sau entități fără personalitate juridică.
  • 23
    Semnătura de pe cerere trebuie să fie olografă (scrisă de mână).

Leave a Reply