23/11/2014 In Informații publice

Cerere privind refacerea înscrisurilor și hotărârilor dispărute

Sediul materiei:
• Art. 1053 – 1054 C.pr.civ.
• Art. 148-151 C.pr.civ.

 

Instanța1Este important ca în antetul cererii să fie menționată instanța, numărul dosarului și completul pentru ca registratorul măsurile necesare în vederea depunerii cererii la dosarul instanței. …..
Dosar nr. ….. / ….. / …..
Completul ….

 

Domnule Președinte,

 

Subsemnatul2Mențiunile se referă la persoana fizică. (nume ….., prenume ….), personal / prin mandatar / prin reprezentant legal / prin reprezentant judiciar (nume ….., prenume …..) / prin avocat (nume ….., prenume …..), cu sediul profesional în ….., în calitate de parte3Se va indica expres calitatea procesuală a celui care formulează cererea. în dosarul nr. ….. / ….. / ….., în care părți4Mențiunea nu este obligatorie dacă se solicită refacerea înscrisurilor sau a hotărârii, având în vedere obiectul și temeiul de drept al cererii, precum și împrejurarea că datele de identificare ale părților există la dosar. sunt (nume ….., prenume ….)

sau

Subscrisa5Mențiunile se referă la persoana juridică. (denumirea …..), prin reprezentant6Se va indica reprezentantul menționat în evidențele publice în cazul persoanelor juridice de drept privat și reprezentantul desemnat pentru asociațiile, societățile și entitățile fără personalitate juridică, conform art. 155 alin. (1) pct. 3 și 4 C.pr.civ. (nume ….., prenume …..) / prin consilier juridic (nume ….., prenume …..) / prin avocat (nume ….., prenume …..), cu sediul profesional în ….., în calitate de parte7Se va indica expres calitatea procesuală a celui care formulează cererea. în dosarul nr. ….. / ….. / ….., în care părți8Mențiunea nu este obligatorie, având în vedere obiectul și temeiul de drept al cererii, precum și împrejurarea că datele de identificare ale părților există la dosar. sunt (nume ….., prenume ….), formulăm

 

CERERE PRIVIND REFACEREA ÎNSCRISURILOR / HOTĂRÂRII DISPĂRUTE

 

prin care solicităm instanței, ca prin încheierea ce o va pronunța să dispună refacerea înscrisurilor / hotărârii dispărute9Se vor indica, după caz, toate elementele de identificare cunoscute și care sunt utile procedurii de refacere:
a) numărul dosarului, numărul de volume, stadiul procesual – pentru ipoteza refacerii dosarului dispărut;
b) denumirea, data, conținutul înscrisului, părțile semnatare –pentru ipoteza refacerii înscrisurilor dispărute;
c) numărul hotărârii, data pronunțării, instanța care a pronunțat hotărârea – pentru ipoteza refacerii hotărârii dispărute.
: ….

 

În fapt, arătăm că10Motivele de fapt trebuie să releve anumite aspecte esențiale pentru admisibilitatea procedurii, respectiv:
1. dosarele sau înscrisurile a căror refacere se solicită sunt aferente unei pricini în curs de judecată, potrivit art. 1053 alin. (1) C.pr.civ., respectiv, pentru refacerea hotărârii, se va arăta că dosarul sau înscrisurile priveau o pricină în care se pronunțase o hotărâre, conform art. 1054 alin. (1) C.pr.civ.;
2. volumele dosarului, înscrisurile dispărute să fi făcut parte din dosarul cauzei.
…..

În drept, ne întemeiem cererea pe dispozițiile art. 1053-1054 C.pr.civ.

În dovedire, solicităm încuviințarea probei cu înscrisuri.

În cadrul probei cu înscrisuri, depunem copii legalizate ale următoarelor înscrisurilor dispărute11Pot servi la refacerea dosarului copiile legalizate de pe înscrisurile dispărute ce se află în posesia părților (art. 1053 alin. (3) C.pr.civ.).: …. sau depunem copia legalizată a hotărârii dispărute12Pot servi la refacere copia legalizată de pe hotărâre, încredințată părților (art. 1054 alin. (1) C.pr.civ.)..

De asemenea, solicităm emiterea unei adrese către13Autoritățile emitente ale înscrisurilor transmise instanței sau către părțile care au depus înscrisurile, potrivit art. 1053 alin. (2) C.pr.civ., în cazul refacerii dosarelor sau înscrisurilor dispărute. …. în vederea depunerii la dosar a copiilor acestor înscrisuri, precum și efectuarea de verificări în registrele instanței pentru identificarea tuturor datelor privitoare la înscrisurile ce se refac.

sau

Solicităm efectuarea unor publicații într-un ziar de largă răspândire, cu invitația ca orice posesor al unei copii de pe hotărâre să o depună la grefa instanței.14Exclusiv în ipoteza solicitării refacerii hotărârii dispărute, dacă a dispărut și exemplarul păstrat la mapă, iar partea solicitantă nu are o copie a hotărârii.

Depunem prezenta cerere în15Cererea, în conformitate cu art. 149 C.pr.civ., se va depune în atâtea exemplare câte părți sunt și un exemplar pentru instanță. Dacă părțile au un reprezentant comun sau figurează în mai multe calități, se poate depune un singur exemplar. ….. exemplare.

Solicităm judecarea cauzei în lipsă16Mențiunea este facultativă și depinde de poziția reclamantului. Se va indica numai dacă reclamantul nu dorește să se prezinte la fiecare termen de judecată., în conformitate cu art. 411 alin. (1) pct. 2 C.pr.civ.

Anexăm dovada achitării taxei judiciare de timbru în cuantum de17Taxa de timbru este de 50 lei, în conformitate cu dispozițiile art. 9 lit. h) din OUG nr. 80/2013. ….. procura în original / copie legalizată / împuternicirea avocațială / delegația de reprezentare18Se va depune atunci când cererea este formulată prin reprezentant / avocat / consilier juridic și nu este depusă la dosarul cauzei sau a intervenit o modificare cu privire la calitatea de reprezentant. / copie legalizată de pe înscrisul doveditor al calității de reprezentant19Se va depune atunci când cererea este formulată de către reprezentantul legal al părții și nu este depusă la dosarul cauzei sau a intervenit o modificare cu privire la calitatea de reprezentant. / extras din registrul public20Se va depune atunci cererea este formulată de către o persoană juridică de drept privat și nu este depusă la dosarul cauzei sau a intervenit o modificare cu privire la calitatea de reprezentant. / extras, în copie legalizată, din actul care atestă dreptul de reprezentare21Se va depune atunci când cererea este formulată de către asociații / societății sau entități fără personalitate juridică și nu este depusă la dosarul cauzei sau a intervenit o modificare cu privire la calitatea de reprezentant..

 

Data, Semnătura22Semnătura de pe cererea trebuie să fie olografă (scrisă de mână).,

 

Domnului Președinte al …..

  • 1
    Este important ca în antetul cererii să fie menționată instanța, numărul dosarului și completul pentru ca registratorul măsurile necesare în vederea depunerii cererii la dosarul instanței.
  • 2
    Mențiunile se referă la persoana fizică.
  • 3
    Se va indica expres calitatea procesuală a celui care formulează cererea.
  • 4
    Mențiunea nu este obligatorie dacă se solicită refacerea înscrisurilor sau a hotărârii, având în vedere obiectul și temeiul de drept al cererii, precum și împrejurarea că datele de identificare ale părților există la dosar.
  • 5
    Mențiunile se referă la persoana juridică.
  • 6
    Se va indica reprezentantul menționat în evidențele publice în cazul persoanelor juridice de drept privat și reprezentantul desemnat pentru asociațiile, societățile și entitățile fără personalitate juridică, conform art. 155 alin. (1) pct. 3 și 4 C.pr.civ.
  • 7
    Se va indica expres calitatea procesuală a celui care formulează cererea.
  • 8
    Mențiunea nu este obligatorie, având în vedere obiectul și temeiul de drept al cererii, precum și împrejurarea că datele de identificare ale părților există la dosar.
  • 9
    Se vor indica, după caz, toate elementele de identificare cunoscute și care sunt utile procedurii de refacere:
    a) numărul dosarului, numărul de volume, stadiul procesual – pentru ipoteza refacerii dosarului dispărut;
    b) denumirea, data, conținutul înscrisului, părțile semnatare –pentru ipoteza refacerii înscrisurilor dispărute;
    c) numărul hotărârii, data pronunțării, instanța care a pronunțat hotărârea – pentru ipoteza refacerii hotărârii dispărute.
  • 10
    Motivele de fapt trebuie să releve anumite aspecte esențiale pentru admisibilitatea procedurii, respectiv:
    1. dosarele sau înscrisurile a căror refacere se solicită sunt aferente unei pricini în curs de judecată, potrivit art. 1053 alin. (1) C.pr.civ., respectiv, pentru refacerea hotărârii, se va arăta că dosarul sau înscrisurile priveau o pricină în care se pronunțase o hotărâre, conform art. 1054 alin. (1) C.pr.civ.;
    2. volumele dosarului, înscrisurile dispărute să fi făcut parte din dosarul cauzei.
  • 11
    Pot servi la refacerea dosarului copiile legalizate de pe înscrisurile dispărute ce se află în posesia părților (art. 1053 alin. (3) C.pr.civ.).
  • 12
    Pot servi la refacere copia legalizată de pe hotărâre, încredințată părților (art. 1054 alin. (1) C.pr.civ.).
  • 13
    Autoritățile emitente ale înscrisurilor transmise instanței sau către părțile care au depus înscrisurile, potrivit art. 1053 alin. (2) C.pr.civ., în cazul refacerii dosarelor sau înscrisurilor dispărute.
  • 14
    Exclusiv în ipoteza solicitării refacerii hotărârii dispărute, dacă a dispărut și exemplarul păstrat la mapă, iar partea solicitantă nu are o copie a hotărârii.
  • 15
    Cererea, în conformitate cu art. 149 C.pr.civ., se va depune în atâtea exemplare câte părți sunt și un exemplar pentru instanță. Dacă părțile au un reprezentant comun sau figurează în mai multe calități, se poate depune un singur exemplar.
  • 16
    Mențiunea este facultativă și depinde de poziția reclamantului. Se va indica numai dacă reclamantul nu dorește să se prezinte la fiecare termen de judecată.
  • 17
    Taxa de timbru este de 50 lei, în conformitate cu dispozițiile art. 9 lit. h) din OUG nr. 80/2013.
  • 18
    Se va depune atunci când cererea este formulată prin reprezentant / avocat / consilier juridic și nu este depusă la dosarul cauzei sau a intervenit o modificare cu privire la calitatea de reprezentant.
  • 19
    Se va depune atunci când cererea este formulată de către reprezentantul legal al părții și nu este depusă la dosarul cauzei sau a intervenit o modificare cu privire la calitatea de reprezentant.
  • 20
    Se va depune atunci cererea este formulată de către o persoană juridică de drept privat și nu este depusă la dosarul cauzei sau a intervenit o modificare cu privire la calitatea de reprezentant.
  • 21
    Se va depune atunci când cererea este formulată de către asociații / societății sau entități fără personalitate juridică și nu este depusă la dosarul cauzei sau a intervenit o modificare cu privire la calitatea de reprezentant.
  • 22
    Semnătura de pe cererea trebuie să fie olografă (scrisă de mână).

Leave a Reply